Atostogos prasideda pirmadienį vakare, po darbo. Tiesioginis lėktuvas į Ciurichą. Ne pirmą kartą į šią šalį traukiu.
Wiki sako, kad tai mažiausia federacinė valstybė, seniausia Europos demokratinė respublika, pirmaujanti pasauly pagal daugumą gyvenimo kokybė rodiklių.
Turiu pora dienų pasivažinėjimui. Labiausiai noriu į kalnus!
Pirmą dieną važiuoju link Rigi. Traukinių stoty laukiu traukinio. Visai ne šveicariškas rytas – du traukiniai pravažiuoja ir abu vėluoja po kelias min. Aišku, skelbia kad vėluos 5 minutes, tiek ir pavėluoja…
Rapperswil reikia pakeisti traukinį. Turiu valandą laiko, einu ieškot, kažkur šitam miestely yr Vytis…
Kompaktiškas senamiestis, Pliaterių pilis pačiam centre. Pilis pastatyta XIII a. Pliateriai pabėgo į Šveicariją po XIX a. vidury. Nuo 1870 m. čia įkurtas lenkų muziejus.
Štai ir Vytis!
Pilis uždaryta ryte, tai prasuku ratą aplink, pasidžiaugiu vaizdais, gyvūnija, ir leidžiuos žemyn…
Daržų augalų paroda. Restorano exterjeras. Atrodo, daržininkų miestas 🙂
Sėdu į traukinį link Arth Goldau… Maršrutas išpaišyats traukiny 🙂
Arth Goldau dar kartą keičiu traukinį, reik paiet kelis šimtus metrų link kalnų traukinuko.
Rigi Kulm, 1752m, išlipus iš traukinio apšąlu nuo vaizdų…
Atvykusiems traukiniu leidžia dar užkilti pėsčiom keliasdešimt metrų. Lipu į debesį… Rigi Kulm viršukalnė, 1798m.
Ištisas judėjimas, debesys tarsi mintys – ateina, išeina…
Kelios sekundės properšos…
Žemyn leidžiuos per kitą pusę, per Vitznau. Per traukinio langą viskas kreivai, keistai pakrypę…
Išlipu prie Lucernos ežero. Sėdu į laivą, link Liucernos.
Senieji Liucernos tiltai…
Ieškau kavinės pietums su Wifi 🙂 Didžiausia kavinių koncentracija, prie Tilto. Pietauju su gulbėm.
Traukiu link skulptūros, laikomos viena liūdniausių – liūtuko. Lankytojų kiek čia!
Paslampinėju dar vakarėjančiom Liucernos gatvelėm ir vėl į traukinį…
Kitą dieną išsiruošiu į patį Europos viršų… Taip save vadina Jungfraujoch.
Laukia labai daug laiko traukiny… Su šveicariška kokybe yra didelė tikimybė, kad viskas pavyks 🙂 Mėgaujuos važiavimu. Ką daugiau veiksi, stebiu žmones… Tik anksti ryte link Ciuricho buvo darbinės faunos, po to daugiausiai – senukai, dar šiek tiek Azijos kraštų turistų…
O dar kur dar vaizdeliai pro langus!
Lauterbrunnene, kuris yra jau 796m virš jūros lygio, perlipdama į kitą traukinį turiu tik 12 minučių ir dar sugebu nugrybaut… Gerai, kad turiu dienos transporto pasą, nereikia ieškot bilietų kiekvienoj stoty. Einu paskui minią, net praeinu bilietų patikrinimą (maniškis galioja ir čia), ir suvokiu, kad čia gi keltuvas į Murren. O aš noriu į patį Europos viršų… Greit atgal bėgu ir… uf, spėju į teisingą traukinį…
Vau, traukinukas su panoraminiais langais!
Paaiškėja, kad mano dienos bilietas galioja tik iki Wengen stotelės, traukiny parduoda papildomą bilietą iki Kleine Scheidegg.
Kleine Scheidegg turiu pirkti dar vieną bilietą, link Jungfraujoch. Bilietą gaunu, bet čia su reervuotom vietom, beveik visi bilietai iššluoti, tai tik 13:30 pirmyn ir 17:30 atgal…
Nu labai jau vėlai, nežinau ar spėsiu parvažiuot iki Meilen, kur apsistojau… Svarstau ar išvis verta keltis…
Paslampinėju aplink, gražu ir čia, Kleine Scheidegg, bet noriu į patį viršų… Nusprendžiu bandyt laimę, prašyt pakeisti bilietą.
Ir ką tu sau…Kažkokiu mistiniu būdu dabar jau yra atsiradę 13:00 į viršų ir 15:30 atgal 🙂 Dar įdomiau, kad traukinys yra pustuštis…
Kylam!
Su sustojimais. 2865 Eigerwand 5 min stop. Iššoka kas netingi pasifotografuot.
Eismeer, 3158 m, 2 C. Vau! Apakus nuo vaizdų ir šviesos!
Pagaliau Jungfraujoch, 3454m, išlipu aukščiausioj Europos traukinių stoty!
Oho, kokia cia industrija… Tarsi neužtektų kalnų, dar atrakcijos, restoranai, parduotuvės…
Ne iškart suprantu, kaip išeit į lauką. Einu paskui nuorodas.
Laukas. Unreal! 4C ir visai nešalta!
Aišku, išlendu ir ant sniego 🙂
Istorijos dozė. Apie žmogų kuris viską sumąstė ir įgyvendino dar XIX a. pabaigoj.
Ledų karalystė
Grįžtu per kitą pusę, per Grindenwalden.
Vaizdai, vaizdeliai…
Pirmyn buvo 7 transportai, atgal tiek pat. Gerai būtų LT turėt kažką panašaus kaip šveicarų transporto appsas SBB Mobile – sumeta puikiai maršrutą su platformom… Taip gerai sujungimai padaryti, 5-12 min tik tarpuose, nėr kada net pavalgyt…
Namo per Ciurichą. Vakaras, niekur toliau stoties neišlendu…
Važiuodama atgal rezgiu planus čia sugrįžt, norėsiu pasivaikščiot, pasiekti kalnus ne tik traukinukais…